Prednosti i dobrobiti Waldorfske pedagogije su doista
brojne, osobobito u osnovnoškolskoj naobrazbi, jer se radi o pristupu koji pored intelektualnog aspekta razvija i sve
druge bitne segmente za cjeloživotni razvoj osobe.
Izdvajamo nekoliko najčešće spominjanih prednosti:
Izdvajamo nekoliko najčešće spominjanih prednosti:
01. Djeca razvijaju unutarnju želju za učenjem i znanjem
Učenjem na zanimljiv i interaktivan način, budi se kod djece interes i volja za novim znanjima.
02. Djeca su sretna i idu u školu s veseljem
Poštuje se osobnost svakog djeteta i njegovi individualni talenti.
02. Djeca su sretna i idu u školu s veseljem
Poštuje se osobnost svakog djeteta i njegovi individualni talenti.
03. Uči se s razumijevanjem umjesto štrebanjem
Gradivo se svladava kroz praktične primjere i vlastito iskustvno.
04. Razvija se kreativnost u svim aspektima života
Kreativnost je sastavni dio svih nastavnih predmeta i razvija se u svim razredima prilagođeno dobi učenika.
05. Razvija se spretnost u radu
Na primjer, koristi se metoda tzv. pokretne učionice, a prisutni su i praktični predmeti poput vrtlarstva, ručnog rada i obrta, gdje se razvija i motorika i snalažljivost u praktičnim životnim vještinama.
05. Razvija se spretnost u radu
Na primjer, koristi se metoda tzv. pokretne učionice, a prisutni su i praktični predmeti poput vrtlarstva, ručnog rada i obrta, gdje se razvija i motorika i snalažljivost u praktičnim životnim vještinama.
06. Razvija se snalažljivost i prilagodljivost
Djeca uče kroz praktične zadatke i izazove, a gradivo se povezuje sa svakodnevnim životom.
07. Razvijaju se brojne vještine (tzv. "soft-skills") kao što su prezentacijske vještine, komunikacijske vještine i dr.
Primjerice, sva djeca više puta godišnje nastupaju na predstavama i priredbama, a u višim razredima samostalno se izlažu različiti referati i radovi.
07. Razvijaju se brojne vještine (tzv. "soft-skills") kao što su prezentacijske vještine, komunikacijske vještine i dr.
Primjerice, sva djeca više puta godišnje nastupaju na predstavama i priredbama, a u višim razredima samostalno se izlažu različiti referati i radovi.
08. Razvijaju se organizacijske vještine i timski rad
Izdvajamo jedan primjer: sastavni dio edukacije je da učenici viših razreda timski organiziraju manifestacije poput velikog školskog maskenbala.
09. Ostvaruje se viša razina samopouzdanja kod djece
09. Ostvaruje se viša razina samopouzdanja kod djece
Kroz pristup učitelja temeljen na uvažavanju i podršci, djeca stječu vjeru u sebe i svoje sposobnosti.
10. Individualni pristup omogućuje otkrivanje osobnih talenata
10. Individualni pristup omogućuje otkrivanje osobnih talenata
Svako dijete promatra se individualno i potiče se njegov jedinstveni razvoj i rast.
11. Razvijaju se umjetnički talenti i sposobnosti kod sve djece
11. Razvijaju se umjetnički talenti i sposobnosti kod sve djece
Na primjer, sva - baš sva - djeca dio su školskog zbora, i sva - baš sva - djeca dio su školskog orkestra te za vrijeme školovanja nauče svirati barem jedan instrument.
12. Postiže se bolja usklađenost lijeve i desne polutke mozga, a time i bolji osobni balans u životu
12. Postiže se bolja usklađenost lijeve i desne polutke mozga, a time i bolji osobni balans u životu
U usvajanju znanja uvijek se kombinira intelektualni i kreativni pristup.
13. Ostvaruje se prednost u stranim jezicima, jer djeca već od prvog razreda uče dva strana jezika i to na interaktivan, praktičan način.
13. Ostvaruje se prednost u stranim jezicima, jer djeca već od prvog razreda uče dva strana jezika i to na interaktivan, praktičan način.
14. Razvijaju se zdrave životne navike uključujući povezanost s prirodom
Pored predmeta kao što je vrtlarstvo, pozornost se posvećuje svakodnevnom boravku u prirodi, kao i poticanju zdravih prehrambenih navika.
15. Razvija se pozitivan pristup životu
I uz sve to, školsko se gradivo svladava na jednostavniji, prirodniji način te uz puno manje muke i stresa!
_________________________________________________________________________________
„Međusobna podrška svih učenika bez obzira na uzrast,
uvažavanje, brižnost većih prema manjima, sve to je ono što je svakoga dana
ukazivalo na ispravnost odluke da Roka upišemo u Waldorfsku školu.
Moje osobno oduševljenje raslo je iz dana u dan; prvim roditeljskim sastankom koji je bio potpuno drugačiji od svih roditeljskih sastanaka kojima sam do tada prisustvovala, svakim predavanjem i predstavom održanom uz veliko zalaganje svih djelatnika škole, svakim sajmom, svetkovinama...
No najvažnije od svega je zadovoljstvo i radost djeteta koje rado odlazi na nastavu, a nakon nje ne želi ići kući (treba li tome što dodati?).
Sloboda i radost u doticaju s prirodom ne može se zamijeniti s ničim u današnjem svijetu tehnokracije.
Zajedno se veselimo svakom novom danu u školi, svakom domaćem zadatku, prepričavanju priča i dogodovština s nastave i boravka i svim budućim danima koje ćemo zajedno provesti u tako poticajnom okruženju."
Moje osobno oduševljenje raslo je iz dana u dan; prvim roditeljskim sastankom koji je bio potpuno drugačiji od svih roditeljskih sastanaka kojima sam do tada prisustvovala, svakim predavanjem i predstavom održanom uz veliko zalaganje svih djelatnika škole, svakim sajmom, svetkovinama...
No najvažnije od svega je zadovoljstvo i radost djeteta koje rado odlazi na nastavu, a nakon nje ne želi ići kući (treba li tome što dodati?).
Sloboda i radost u doticaju s prirodom ne može se zamijeniti s ničim u današnjem svijetu tehnokracije.
Zajedno se veselimo svakom novom danu u školi, svakom domaćem zadatku, prepričavanju priča i dogodovština s nastave i boravka i svim budućim danima koje ćemo zajedno provesti u tako poticajnom okruženju."
Iz iskustva Snježane Frajt, majke osnovnoškolca
Roka